Изготвяне на индивидуална програма на база снетата информация за логопедично и терапевтично въздействие.
Обратна връзка за постигнатите резултати се дава след всяка среща, както и план за подпомагане в домашни условия.
След постигане на всички поставени цели, детето получава серификат за положените усилия.
Индивидуалните терапевтични сесии са подходящи за деца, кото имат затруднения с общуването.
Виж още
Осигуряваме специализирана логопедична подкрепа, фокусирана върху подготовката на децата за успешно влизане в училище.
Виж още
Провежда се задълбочена оценка на езиковия, говорния и психологическия статус.
Виж още
Орофациалната миофункционална терапия е специфичен вид терапия, фокусирана върху грижата за мускулатурата и правилната функция в областта на устата и лицето.
Виж още
Чрез ранна диагностика, стимулиране на речта и психомоторното развитие в ранна детска възраст, предоставяме възможност за бързо и ефективно преодоляване на евентуални проблеми в развитието на детето.
Виж още
Логопедична телепрактика – иновативен начин за достъп до качествена логопедична грижа от уюта на вашия дом от всяка точка на света.
Виж ощеЧесто задавани въпроси
Ако до 3 годишна възраст детето ви не говори или говори малко и неправилно. Ако речта на детенцето е граматично неправилна, накъсана и неплавна.
Забелязвате, че той има проблем с разбирането или пък не желае да повтаря. Няма добър зрителен контакт, не реагира на името си или има проблем с дъвченето. Ако забелязвате някои от тези симптоми направете вашата консултация с логопед.
Много зависи от вида и степента на нарушението, но подходящ период за начало на занимания с логопед е между предучилищна възраст (3-6 години). В тази възраст мозъчната пластичност е по-силна, което означава, че децата по-лесно могат да усвоят нови умения и да се справят с различни видове нарушения. Освен това, в този период играта е основна форма на учене, така че логопедичните занимания могат да бъдат интегрирани по интересен и подходящ начин в игровата среда на децата.
Продължителността на терапията може да варира значително в зависимост от различни фактори, включително: Типът и тежестта на нарушението; ангажираността и сътрудничеството на детето и неговите родители; ресурсите и възможностите за терапия.
Обикновено терапията се провежда няколко пъти седмично за период от няколко месеца до няколко години, в зависимост от нуждите на детето и целите на терапията. Важно е да кажем, че логопедичната терапия е индивидуален и постоянен процес, който се адаптира според специфичните изисквания и напредъка на всяко дете. При изпълнението на насоките, дадени от специалиста, с когото работите, извън терапевтична среда по-бързите резултати са налице.
Около първата година се появяват първите думи, а към два години децата вече използват прости изречения. Развитието е индивидуално за всяко дете, но при изоставане от нормата, е добре да се направи консултация с логопед.
При липса на думи след 18-24 месеца, при трудности в разбирането на речта, при пропуски и замени на звукове след 4-годишна възраст или по всяко друго време, когато родителят има притеснения.
С много разговори, четене на книжки, песни, игри с картинки и насърчаване на детето да разказва и да изразява мислите и желанията си.
Някои грешки могат да отшумят с времето, но често без логопедична подкрепа затрудненията се задълбочават, навременната намеса е ключова.
Ако след 2-годишна възраст детето разбира инструкции, но не използва думи, това е знак, че е добре да се направи консултация с логопед.
Продължителността зависи от нарушението и от индивидуалните възможности на детето. Терапията може да продължи няколко месеца, в по- комплексните случаи – години.
Да. Дори леки слухови затруднения могат да забавят развитието на речта и артикулацията. Важно е слухът да се провери от УНГ при съмнение.
Ролята на родителите е ключова – с тяхната подкрепа и упражнения у дома резултатите идват много по- бързо.
Да. Нарушенията в речта често водят до трудности в четенето, писането и усвояването на училищния материал.
Разказването изисква добра памет, последователност и езикови умения. Това се тренира постепенно чрез много въпроси и игри.
Да! Песните, стихчетата и римите развиват памет, ритъм, фонематичен слух и обогатяват речника на детето.
На 3 години – около 5-10 минути, на 5 години – 15-20 минути. Постепенно концентрацията се увеличава.
Да, при по- големи деца и при определени затруднения онлайн терапията е ефективна, за по- малките не е достатъчно ефективна.
Изключително важна – чрез игра детето учи думи, правила, умения за общуване и успява да направи причинно- следствени връзки. Играта е естественият път към речта.
Да. Логопедът не работи само с деца, а и с възрастни – след инсулт, травма, операции, при заекване, гласови или артикулационни нарушения.